Efektivita především. Komunikace mezi podnikatelem a externí účetní firmou nebývá vždy tak hladká, jak by mohla být. Stává se, že se i přes snahu obou stran protáhne předání účetních materiálů a vystavených faktur třeba na týden.
Systém e-Účto má za cíl tuto komunikaci mezi oběma stranami maximálně zjednodušit a zefektivnit. Prostřednictvím naší aplikace si zřídíte a dále spravujete digitalizovanou evidenci dokladů, k čemuž získáte například také automatické importy faktur, jejich vystavování, notifikace a další potřebné a účinné funkce pro jednoduchou správu vašich daňových dokladů a přímou komunikaci s účetní firmou.
Evidence dokladů
Evidence Aplikace e-Účto umožňuje přehledné členění nahraných dokladů do složek. Kromě předdefinovaných složek Doklady přijaté / Doklady vydané / Výpis z bankovního účtu / Mzdy máte možnost vytvářet si složky vlastní. Vznikne tím vaše vlastní strukura, která bude odpovídat řazení, jež potřebujete.Je také na vás, jaké zobrazení dokladů si zvolíte (samozřejmě ho lze libovolně měnit) – buď se vám vaše účetní evidence bude zobrazovat ve složkách, anebo podle data a času nahrání, tedy chronologicky.
Funkce filtrování vám pak pomůže seřadit a vyhledat jednotlivé doklady dle roku, měsíce, typu dokladu, dále podle toho, kdo doklad nahrál a zda je přečtený, či ne. Pro účetního jsou tímto velmi přehledně a jednoduše dohledatelné dosud nezpracované dokumenty. Stahovat si je může buď jednotlivě, nebo hromadně po složkách.
Systém e-Účto umožňuje také nastavit si upozornění na důležité termíny (zadávat je mohou obě strany – jak účetní klientovi, tak klient účetnímu), poskytuje platformu k interní komunikaci mezi oběma stranami a funguje zde také automatický systém záloh na vlastní úložiště (podpora FTP).
Neméně důležitou funkcí je i možnost přidělit oprávnění k přístupu jakémukoli účetnímu, nebo mu oprávnění naopak odebrat.
Další příjemnou funkcí jsou také automatické API importy bankovních výpisů (např. FIO, Creditas atd.), čímž odpadá vaše povinnost každoměsíčního stahování výpisů z internetového bankovnictví a následného elektronického či fyzického zasílání účetním.
Nahrávání podkladů
Systém e-Účto nabízí možnost jednoduchého nahrávání podkladů pro účetnictví, a to dvěma způsoby. Buď přes mobilní aplikaci určenou pro chytré telefony s iOS či ANDROID, nebo přes internet. Soubory nemusíte konvertovat do jednoho konkrétního typu, ale lze je nahrávat v mnoha formátech (.xml, .pdf, .jpg, .csv). U placeného prémiového tarifu získáváte navíc možnost nahrávat i komprimované soubory ve formátu .zip.Samotné nahrávání dokladů je velmi jednoduché a hlavně – můžete si vybrat takové uspořádání dokumentů, které bude co možná nejlépe vyhovovat vašim potřebám. Stačí si vytvořit a poté při každém nahrávání zvolit období a složku, do které doklad nahrajete. Vše je možné zadat a umístění změnit i zpětně, navíc váš účetní bude na jakoukoli změnu upozorněn notifikací. Pro lepší přehlednost je pro uživatele připravena možnost vložit ke každému dokladu poznámku, čímž odpadají informativní e-maily a telefonáty s účetním. Obě strany mají vše k dispozici přehledně a na jednom místě.
Systém e-Účto je také plně kompatibilní s fakturačními systémy třetích stran (např. iDoklad, Fakturoid, Azami a další). Účetní si z těchto podporovaných systémů automaticky importuje faktury a je samozřejmé, že oprávnění smazat konkrétní doklad má vždy pouze podnikatel, nikoli účetní.
Notifikace o nových podkladech do účetnictví jsou automaticky zasílány jak klientovi, tak účetnímu.
Vystavování faktur
Díky e-Účtu také zdarma dostanete nástroj na vystavování moderních faktur se všemi právními náležitostmi.
Ceník
Evidence podkladů
až 10 GB dat pro podklady
Mobilní aplikace (Android / iOS)
Oprávnění na složky evidence
Týmové přístupy
Upomínky termínů
Automatizace bankovních výpisů
Vlastní štítky u podkladů
Vlastní kategorie evidence
Chronologické třídění podkladů
Manuální zálohy
Automatické zálohy
Rozlišení odbavených dokladů
Upozornění na nové podklady
Zprávy k evidenci
Skenerování podkladů
Čtení skenerovaných faktur umělou inteligencí
Automatická evidence dokladů z e-mailů
API
Import dokladů z Fakturoid
Import dokladů z iDoklad
Import dokladů z Azami
Banka a platební brány
Výpisy ČSOB API
Výpisy FIO banka API
Výpisy Pays API
Výpisy ComGate API
Výpisy GoPAY API
Výpisy PAYPAL API
QR platby
Párování plateb u faktur přes API
Párování plateb u faktur přes CSV
Fakturace
Správa přes mobilní aplikaci
Párování plateb s bankou
Neomezeně kontaktů
Neomezeně faktur
Upomínky u faktur po splatnosti
Personalizace faktur (logo, barva)
Razítko a podpis na faktuře
QR platba faktury
Automatické předávání faktur účetní
Vlastní číselné řady
Pravidelné faktury
Zasílání faktur e-mailem
PDF verze faktury
HTML verze faktury
Vyčítání dat z ARESu (IČ, DIČ)
Propojení s účetními SW
Datový můstek pro účetní programy
Stormware Pohoda
Premier
Money S3
Propojení s e-commerce
API
Často se ptáte
Jsem účetní, musím za službu platit?
Nemusíte. Stačí, když jeden z Vašich klientů má předplacený, bezplatný nebo zkušební tarif. Klient Vám zašle pozvánku a po akceptaci můžete začít spolupracovat.
Mám pár podkladů měsíčně, vystačím si s bezplatnou verzí?
Pokud počet podkladů pro účetní nepřesáhne za měsíc 5 položek, tak si s bezplatnou verzí vystačíte.
Jaké jsou zásadní rozdíly mezi placenou a neplacenou verzí?
Hlavní rozdíl je počet položek jednotlivých podkladů, možnost napojení na automatizované bankovní výpisy a importy dokladů, automatické zálohování mimo náš datový Cloud - např. na Váš server, počítač.
Musím si něco instalovat?
Nemusíte. Vystačíte si s webovým prohlížečem. Doporučujeme však nainstalovat si naši aplikace e-Účto, která je dostupná pro mobilní zařízení na systémech Android i iOS. Aplikace je k dispozici zdarma v Google Play a AppStore.
Jsou podklady zálohované?
Ano. Veškeré zálohy jsou šifrovaně uloženy v Cloudu. Zálohy lze také nastavit rovnou do Vašeho počítače nebo libovolného FTP serveru.
Fakturuji přes iDoklad, lze jej napojit na službu?
Ano. Podporujeme řadu softwarových řešení třetích stran. Mezi ně patří iDoklad.cz, Fakturoid.cz, Azami.cz. Další systémy postupně integrujeme, pokud Vám nějaký chybí, napište nám svůj tip.
Je možné použít e-Účto k fakturaci?
Ano, e-Účto má základní fakturační nástroj, který umožňuje vytvářet různé typy faktur. Služba je bezplatná a je dostupná i po expiraci zkušební lhůty. Nejste omezeni počtem vystavených dokladů ani počtem subjektů, kterým fakturujete. Nahlédněte do popisu funkcí fakturačního nástroje pro více informací.
Jak propojím svoji banku s e-Účtem a kolik mohu napojit účtů?
Pro napojení banky s e-Účtem musíte mít aktivní předplacený tarif. Následně si ve svém internetovém bankovnictví vygenerujete tzv. API klíč, který vložíte do nastavení svého profilu v e-Účtu. Banka a e-Účto se následně sami propojí. Takto můžete přidat až 20 účtů. Pokud potřebujete více, prosím kontaktujte nás.
Kdo má k datům přístup?
K datům máte přístup pouze Vy a Vaše účetní. V základním režimu jsou data šifrována a ukládána na servery našeho poskytovatele (používáme šifrované úložiště společnosti Amazon / AWS, které odpovídá nevyšším světově uznávaným standardům). Ten však bez znalosti unikátního klíče data nedokáže přečíst. K datům přístup nemá ani naše vedení, ani naši vývojáři. Jedinou výjimku tvoří správce našeho serveru, který je však striktně vázán mlčenlivostí. Jsme také pojištěni do výše 20 milionů Kč v případě vzniklé škody.
Začínám podnikat a hledám účetní, mohu využít e-Účto?
Určitě můžete. Pro novou účetní je nejlepší, když podklady budete mít evidovány systematicky. Pokud ještě nemáte účetní, rádi Vám tyto služby zajistíme. Nahlédněte do našeho ceníku. V případě, že si časem svoji účetní najdete, stačí ji zaslat pozvánku. Po akceptaci bude mít veškeré podklady rovnou připraveny k zaúčtování.
V čem je rozdíl mezi ukládáním podkladů přes např. Google Drive a e-Účto?
Zásadní rozdíl je v tom, že data pouze neukládáme, ale i systematicky evidujeme. Obě strany (účetní a firma) jsou průběžně upozorněni na plnění povinností a termínů. Umíme data i shromažďovat formou API importů. Uživatelům nabízíme také mobilní aplikaci e-Účto pro rychlé skenerování podkladů. Jsme řádně pojištěni pro případ vzniklé škody. Službu provozujeme souběžně s činností účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence, která je ze zákona podmíněna odbornou způsobilostí.