Podmínky užití
PODMÍNKY UŽITÍ KLIENTSKÉ ZÓNY platné a účinné ode dne 1. 7. 2019
I. Úvodní ustanovení- Klientskou zónou se rozumí počítačový nástroj provozovaný společností Digital Payments CZ s. r. o. (dále jen „Společnost“) dostupný na webu.
- Tyto podmínky musí dodržovat každý uživatel Klientské zóny (dále jen „Uživatel“), který se chce přihlásit prostřednictvím veřejné datové sítě do této Klientské zóny
- Klientská zóna je určena pro komunikaci a předávání dokladů (především účetních) mezi Uživateli. Uživatelem se rozumí jednak účetní firma tak i její zákazník. Plný rozsah použití Klientské zóny je možný výlučně na základě uzavřené smlouvy mezi Společností a účetní firmou.
III. Přístup do Klientské zóny
- Použití Klientské zóny je možné výlučně na základě uzavření smlouvy mezi Společností a Uživatelem. Společnost činí veřejnou nabídku na uzavření Smlouvy na svých webových stránkách za podmínek uvedených v těchto Podmínkách užití Klientské zóny. Tímto není omezena možnost uzavřít Společnosti smlouvu za individuálně dohodnutých podmínek.
- Pro zaslání návrhu na uzavření smlouvy vyplní Uživatel registrační formulář na webové stránce. Po zaškrtnutí políčka “Souhlasím s podmínkami klientské zóny” odešle Uživatel návrh na uzavření Smlouvy Společnosti. Společnost považuje údaje obsažené v registračním formuláři za správné.
- Smluvní vztah mezi Společností a Uživatelem vzniká doručením akceptace Společnosti s návrhem na uzavření Smlouvy Uživateli.
- Společnost není povinna uzavřít Smlouvu s Uživatelem, a to zejména s osobami, které v minulosti porušili podmínky Klientské zóny.
- Uživatel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady s tím vzniklé Uživateli jako např. internetové připojení, náklady na telefonní hovory hradí Uživatel.
- Společnost zřizuje Uživateli jeho profil v Klientské zóně. Klientskou zónu je umožněno využívat po zadání přístupových údajů. Přístupovými údaji se rozumí unikátní přihlašovací jméno a k němu přiřazené heslo. Uživatel musí udržovat přístupové údaje v tajnosti. Není oprávněn sdělit přístupové údaje třetí osobě. Nesmí ukládat přístupové údaje na trvalé nosiče dat. Nesmí nechávat přístupové údaje přístupné neoprávněným osobám. V případě ztráty, odcizení, zneužití, podezření na zneužití přístupových údajů či Klientské zóny nebo použití Klientské zóny třetí osobou je povinen toto ihned oznámit Společnosti.
- Společnost může v rámci ochrany přístupových údajů a Klientské zóny kdykoli Uživateli zablokovat přístup do jeho Klientské zóny. Uživatel odpovídá za veškerou újmu, která vznikne porušením povinností popsaných v tomto článku.
- K naplnění výše uvedeného účelu Klientské zóny umožní Společnost pro Uživatele užití aktuální verze Klientská zóny.
- Společnost je oprávněna kdykoliv upravit Klientskou zónu, upravit její funkčnost, technické řešení, změnit přístupové údaje.
- Službu Klientké zóny můžeme Uživateli také kdykoli zrušit bez udání důvodu. O zrušení Klientké zóny budeme předem Uživatele informovat. V takovém případě dostane Uživatel na kontaktní email avízo a bude mu zpřístupněn export všech jeho nahraných dat po dobu 60 dní. Uživatel bere na vědomí, že okamžikem zrušení jeho Klientské zóny trvale ztratí přístup k informacím a dokumentům, ke kterým měl dosud přes službu Klientské zóny přístup.
V. Služba e-Dotaz
- Služba E-dotaz umožňuje za poplatek (viz. ceník dostupný na www.digitalpayments.cz/cenik) Uživateli Klientské zóny či jednorázovému Uživateli využívající poptávkový formulář (dále jen jako „ Klient“) zprostředkování účetního či daňového poradenství se Společností vybraným účetním či daňovým poradcem, jež se Společností smluvně spolupracuje.
- Společnost v rámci služby e-Dotaz funguje jako zprostředkovatel ve smyslu § 2445 z.č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, což Klient bere na vědomí.
- Klient buď poptá jednotlivý dotaz přes poptávkový formulář a uhradí jednorázový poplatek dle platného Ceníku dostupného na www.digitalpayments.cz/cenik nebo si jako Uživatel Klientské zóny může předplatit poradenské služby na předem domluvený počet dotazů, předem domluvené obodbí. Dle platného Ceníku dostupného na www.digitalpayments.cz/cenik V případě, že Klient využije jednorázový dotaz prostřednictvím poptávkového formuláře, bude Klientovi automaticky zřízena Klientská zóna. Zřízení Klientské zóny nepodléhá poplatkové povinnosti.
- Klient služby e-Dotaz bere na vědomí, že není oprávněn jakkoliv samostatně oslovovat daňového poradce či účetního, jehož poradenství mu zprostředkovala Společnost, a to bez vědomí zprostředkovatele (Společnosti). V případě porušení tohoto ustanovení Klientem, je Společnost oprávněna Klientovi účtovat poplatek dle Ceníku dostupného nawww.digitalpayments.cz/cenik jako za jednotlivý dotaz.
- Zprostředkovatel může pro Klienty uchovávat dokumenty nabyté v souvislosti se zprostředkovatelkou činností, jež mu Klienti sami poskytnou, a to pouze po dobu, kdy mohou být významné pro ochranu zájmů Klienta. V případě, že dokumenty ztratí význam k plnění účelu spolupráce, Společnost dokumenty řádně skartuje a nezhodnotí. Společnost při uchovávání dokumentů dodržuje veškeré předpisy zejména dle z.č. 499/2004 Sb. a Nařízení EU 2016/679 a z.č. 101/2000 Sb. Společnost používá k ochraně dat a dokumentů veškerý dostupný hardware i software.
- Společnost zprostředkovává poradenství pouze s akreditovanými a renomovanými účetními či daňovými poradci. Požádá – li o to Klient, sdělí mu Společnost údaje potřebné pro posouzení důvěryhodnosti osoby ( například délka praxe, vzdělání apod. ), jehož poradenství zprostředkovává. Daňový poradci, jejichž služby Společnost využívá, jsou osoby splňující podmínky pro výkon činnosti dle z.č. 523/1992 Sb. o daňových poradcích a jsou členy Komory daňových poradců ČR. Společnost přiděluje konkrétní dotazy dle jejich obsahu a materie příslušnému účetnímu či daňovému poradci dle jejich specializace.
- Společnost je pouze zprostředkovatelem příležitosti konzultace Klienta s účetním či daňovým poradcem. Společnost tak nenese žádnou odpovědnost z titulu náhrady škody na základě rady poskytnuté účetním či daňovým poradcem. Klient v případě, že chce uplatnit náhradu škody postupuje dle z.č. 523/1992 Sb. a z.č. 563/1991 Sb.
- Uživatel Klientské zóny je povinen dodržovat všechny platné a účinné právní předpisy ČR a EU. Uživatel je oprávněn využívat Klientskou zónu jen pro účely, k nimž je určena. Uživatel nesmí zasahovat do technologie nebo ji jakkoli zneužívat. Nesmí činit nic, co by mohlo Klientskou zónu, Společnost nebo jakoukoliv třetí stranu poškodit.
- Uživatel bere na vědomí, že dostupnost Klientské zóny není garantována nepřetržitě, a že Společnost zejména z technických důvodů (údržba, nahrání nových verzí apod.) může dostupnost po nezbytně nutnou dobu omezit. Společnost neodpovídá za jakoukoli škodu, která by mohla vzniknout nefunkčností nebo nedostupností Klientské zóny.
- Uživatel bere na vědomí, že se může funkčnost Klientské zóny na různých zařízeních odlišovat.
- Na užívání klientské zóny není právní nárok.
- Odpovědnost za újmu a náhrada škody se řídí platnými právními předpisy České republiky. Společnost neodpovídá za újmu způsobenou vyšší mocí, to mohou být např. živelné pohromy, přírodní události, válečné nebo teroristické události, ani za jakékoli výpadky Klientské zóny či škody tím vzniklé. Společnost je pouze zprostředkovatel služby e-Dotaz. Společnost neodpovídá za služby poskytované účetními subjekty, jejich kvalitu, kvantitu ani jakékoli následky, ani za práva a povinnosti s těmito službami spojené. Společnost neodpovídá za úplnost, správnost jakéhokoliv předaného dokladu. Společnost neodpovídá za chování jednotlivých dalších Uživatelů ani jejich způsobu využívání Klientské zóny, zejména takového, který není v souladu s těmito podmínkami či právními předpisy, ani za škody a újmu takto vzniklou.
VIII. Zpracování osobních údajů a jejich ochrana
- Společnost postupuje při zpracování osobních údajů v souladu se všemi příslušnými právními předpisy zejména s Nařízením EU 2016/679 (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, také pod zkratkou GDPR( a z č. 101/2000 Sb (o ochraně osobních údajů). Uživatel uděluje všechny případné souhlasy dobrovolně. Podrobnosti o tom jaké osobní údaje uživatelů Společnost zpracovává lze nalézt v samostatném dokumentu Obchodní podmínky. Tento dokument je k dispozici na webu Společnosti.